måndag 1 augusti 2011

Att rensa öron

Baron är borta ett dygn till så vi får klara oss utan honom tills i morgon eftermiddag-kväll. Tydligen är vår vän fortfarande hundvakt till den andra hunden så hon frågade om Baron fick stanna med. Visst, sa vi. Även om vi saknar honom så mår han ju bra av att få vistas på annat håll en stund till.
Så länge får ni en gammal bild på honom att titta på...



I vår gamla lgh för nåt år sen eller så

... det här med att rensa öron...
har jag fått erfara en del med mina hundar, eller eg. mest Foxy och katterna. Då alla kommer utifrån innan de kom till oss har de också samlat på sig en del skit i öronen sina. Baron hade också en hel del först men nu är han ren, som det ska vara alltså. Foxy och katterna däremot har jag varit tvungen att rensa flera ggr om. There's no end to it... har sån där vätska att droppa i öronen, väntar en liten stund så att de får skaka upp smutsen och tar sedan med tops försiktigt i örat..och det kan jag säga att man tror inte det kan finnas så mkt smuts, spec. inte i små kattöron, bläsh, men det är bara att upprepa några ggr lite nu och då så blir det bättre. Alla djuren är faktiskt väldigt duktiga när jag håller på att rensa öron eller gör nåt annat som de kanske inte är så förtjusta i, katterna har jag sätt till att lära sedan de var små, att hantera dem på olika sätt just så att de ska va vana, Foxy och Baron har vi ju inte haft sen de var små men de är hur duktiga som helst iaf, bra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar