lördag 13 augusti 2011

Träningspass i skogen

Så här dagen innan jag börjar jobba blev det ett träningspass på kvällen med Foxy och klövjeväskan. Det är bara andra gången vi testade nu men det gick redan bättre. En seg start, men när jag började peppa henne och själv småjogga så fattade hon vinken och började springa lätt. Men vi måste se till att träna ofta nu så att hon får upp kondition och så småning om orkar mer tyngd. Vi var väl ute en halvtimme kanske, den här gången tog vi motionsspåret i skogen så att det blev lite motstånd. Vi joggade upp för backarna, så stannade vi väl uppe för en godispaus och sen gick vi fort övriga tiden, och ibland fick hon även nosa lite runt om(inte för intensivt så att hon skulle fastna där). Och jag såg till att vi redan hade varit ute innan träningspasset så att hon inte skulle behöva göra några behov eller ha nån större lust att ha nosen i backen(även om det nästan är omöjligt då hon älskar att gå med nosen i backen).

Här kommer lite bilder, jag filmade några snuttar men har inte något youtubekonto eller likn. ännu så jag kan inte lägga upp det tyvärr. Men ska fixa nångång.

 

Uppför denna backe och några till tog vi oss

Jag joggade lite före så att jag skulle kunna ta bild på henne framifrån, men såklart blir det inge höjdarbilder med mobilkameran som vanligt.
Det är svårt när man är ute själv med hundarna att försöka fota.
 
Några posebilder hann vi med under pauserna.


Nu ligger lilla gumman och vilar sött, hon blev nog lite trött. Men hon verkade inte va så jätteandfådd när vi kom in så hon ska nog klara en del. Jag kom på tanken att hennes matvägran kan bero lite på att hon inte gör av med så mkt energi just nu och då inte behöver äta så mkt, så vi får se om det kan hjälpa att hon får börja träna lite mer.

Ja, som sagt börjar jobbet för mig imorn, med en rivstart kan jag meddela, blir många helpannor på elva timmar att se fram emot(pust)... jobbigt när folk plötsligt kommer in på högskola och får praktik på ett par veckor, då finns det inte så många andra kvar att fylla upp med. Så imorn blir till att försöka lägga schemat på nåt vettigt sätt. Får se hur det går. Så det kan dessvärre bli lite frånvaro från min sida här ett tag men jag ska försöka hinna med nåt inlägg lite nu och då iaf. Nu blir det mys i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar