söndag 31 juli 2011

Semestertider = lite tid för uppdatering

Ni får ursäkta min frånvaro men jag och herrn har varit på minisemester...till min ena syster i Linköping. Hundarna däremot fick semester på annat håll, var för sig. Foxy trivs så bra hos mina föräldrar i grannkommun så hon fick sällskapa med dem. Precis som vi är hon nu tillbaks i lyan med katterna. Baron kommer hem i morgon, då han trivs bra hos en vän till oss fick han vara hos henne. Vi har tur vi som har så många i vår närhet som är villiga att ställa upp som hundvakt ibland. Men det behöver ju inte vara säkert att folk har tid för det, så tur hade vi alltså. Plus att min systerdotter kunde passa våra katter Oden och Freja OCH huset. 8D

Däremot är Foxy en sån mattegris att det oftast tar några dagar att "släppa taget" och riktigt kunna slappna av. Nu tar hon inte blicken ifrån mig kan jag säga. Kanske borde lämna bort henne lite oftare så att hon får vänja sig. Men och andra sidan är vi heller inte borta alls ofta, och det brukar då va jag som åker bort själv medan husse tar hand om djuren hemma, eller tvärtom.

Tror iaf att Baron haft det bra, han hade t.o.m. fått sällskap av en annan hund ett par dagar. Tråkigt som det är orkar han tyvärr inte leka så som han skulle vilja längre. 8/

Två veckor återstår av min semester. Härliga tider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar