lördag 20 augusti 2011

Riktigt ruskigt höstväder

Lördag idag, en ledig dag, min enda lediga dag denna vecka...och enda tills nästan fredag (då det är dags för utbildningsstarten), så ni kan ju gissa om jag njuter idag. Regnet är med mig, liksom igår... jag är inte jätteförtjust men jag är glad för Barons skull, då han verkar må bättre när det regnar, jag antar att det är för att det blir svalare. Så man får ju offra sig och gå ut i regnet helt enkelt. Men det kan va rätt skönt ändå, dock äger jag varken gummistövlar eller regnkläder men ett paraply är ju alltid något. Jag har varit på väg att köpa stövlar ett flertal ggr men av nån anledning hejdat mig. Dumt gjort! När jag var hos min syrra tidigare i vintras/våras så hittade jag ett par schyssta med hundtassar på...men då tycket jag att det var onödigt att släpa dem på tåget hem. Synd för de var fina. Går jag i skogen så får jag helt enkelt bli blöt om fötterna...

Om man har vandaler till katter som jag så ska man icke ta fram en redan trasig(förstörd av samma vandaler) biabädd...det är som upplagt för trubbel...men jag tycks ha glömt hur det är...så vad hittade jag efter att kommit ut ur duschen om inte massa stoppning i tusen bitar. Kan ni gissa om jag gick i taket. Fasen också. Det betyder att vi MÅSTE köpa en ny till Foxy snarast, detta är en nödsituation. Foxy har nämligen insätt igen hur skönt det är att ligga i bädden istället för på mattan så att hon tagit Barons...därför ville jag va snäll och ta fram den trasiga...typiskt. 

En liten sidostickare....
Jag sitter vid herrns laptop då han själv lånar min stationära för att kunna spela nåt riddarspel... och man kan säga att jag INTE är van vid dessa. Saker händer och jag fattar inte varför...haah...ja..

Åter till...catfighten...som pågår i soffan här bredvid...gissa vem som vann och kunde "claima" soffan...herr Oden. Han är en tuff liten(läs stor) katt som älskar att ta i med hårdhandskarna. Så nu hoppade Freja upp i mitt knä här och kurrar för fullt. Hon är mattes flicka precis som Foxy. Här har vi en galen bild på Oden.

Eller nej...bilden ligger på min dator...som är upptagen så det blir inge bilder nu tyvärr.

Nu ska jag göra mig i ordning för idag blir det en tur till grannkommun för att hälsa på lite folk. Men jag borde hinna med lite klövjeträning med Foxy senare och ev. blogga en gång till.
Ha det fint i höstvädret.




1 kommentar: