lördag 1 oktober 2011

Att prioritera

Är SVÅRT! ...eller beror väl på hur man ser det...men det är iaf inte lätt om man vill göra mkt och inte hinner/har råd med allt. That sucks!

Jag tror att klickerträningen gått ett steg i rätt riktigt iaf... Foxy och jag tog en promenad i skogen idag. Så stannade vi till vid bänken, den bänk som kommer att va vårt främsta träningsatälle nu. Fast vi ska absolut inte bara träna där. Då kommer det kanske bli så att hon bara vill göra de saker vi lär oss där...och det vill vi ju inte...men iaf så tog jag fram klicken och bara började lite lätt med att klicka och ge godis. Sen efter en stund så satt det, när jag klickade utan att hon var fokuserad på mig..vände hon snabbt på huvudet mot klickljudet! så fick hon godis. Och hon lyckades t.o.m att hoppa upp på bänken alldeles själv...även om det tog ett bra tag innan hon tillsist förstod att det nog var det jag var ute efter. Så YEAY! för det.

Hur vi nu ska lyckas med att stänga en låda tills slutet på utbildningen är en annan fråga...
Kanske får testa med en annan hund. Heeh.


Ledig helg = plugghelg... vart finns motivationen..jag vet inte...
Det är bara till att tvinga sig att sätta igång så lostnar det.
Det är ju kul grejer jag håller på med vilket borde göra allt så lätt.

Och vi har äntligen köpt Foxy en ny Biabädd, så får vi hoppas att kliandet stannar av snart.
Det jobbiga är bara att få henne att ligga där och inte på alla mattor och i djursoffan som hon nu vant sig vid.
Och komma igång med städningen, viktigt att hålla efter.

Äsch bäst jag gör nån nytta.
Vi hörs

2 kommentarer:

  1. Vi har en gammal biabädd och den är verkligen hundarnas favorit. Får nog skaffa en till så att de har var sin.

    SvaraRadera
  2. Då är vi två i samma båt. Var finns all motivation till att läsa... Jag har ingen aning. Kanske ngn stulit den??

    SvaraRadera