söndag 9 oktober 2011

Härliga höst

Dagen har varit alldeles utmärkt. Jag tog Foxy och begav mig till grannkommun för att träffa mamma och systerson. Då han har fått i idrottsuppgift att aktivt promenera flera gånger i veckan...är jag givetvis med på noterna och erbjuder mitt sällskap. Vi gick hela 4,2km i elljusspåret. Foxy fick ha med sig sin pipboll som hon bar själv i munnen...och när vi gått 2,6an klart blev det lekpaus...kasta bollen, springa efter för att sedan släppa den och jaga... efter det tog vi ett varv runt 1,6an. Allt detta gjorde vi i rask takt. Härligt, en dag som denna.Väl tillbaka hos mor blev det äppelkaka med vaniljsås. mums.

Jag kom hem igen vid halvfemtiden och då var det dags att handla på lokala ica...så nu har vi laddat upp med gottis till kvällen.

Imorn ska vi med Baron till vet. så får vi se vad han säger, vi har satt honom på spec. foder som ska få honom att gå ner i vikt samtidigt som att de ska skona hans leder. Får se om det kan hjälpa, dock är han ju absolut inte överviktig men för att hans höfter ska orka måste han alltså ner i vikt....rodnaden han har på vänster framtass är nog en tumör då den inte gått ner nåt med hjälp av antibiotika...så som sagt vi  får se vad vet. säger imorn. Han är ju en "tumörhund" som vet. själv sa förra gången. 8/

Jag hoppas på en lekkompis till Foxy nu, en vän har skaffat sig vovve igen...så vi får se om de kan komma överens.

Roligt var att härom kvällen när vi var ute på sista rundan med hundarna fick Baron ett ryck och ville leka med Foxy. Vi gick som vanligt vår runda...så ville Baron vika av in på en fotbollsplan för att gena hem...satte sig och sket mitt på plan...varav varken husse eller jag hade en påse..så husse fick springa hem för att hämta...när han väl kom tillbaks blev Baron så glad att han började jaga Foxy...som blev lite irriterad på att han tacklade henne lite väl hårt ibland men lekte glatt. Men oj så kul det va att se dem.

......
Nu har jag haft systerdotter Lotta på besök, sena bussar och skit så hon fick komma hit och frysa istället. Men kul att få träffa na iaf. Nice. Vi kollade på halloweendräkter..Vännerna och jag ska ha vår 3e halloweenfest nu på rad och jag har hittat en supernice dräkt. I år blir det även en tävling om vem som har schysstast dräkt.
......

 Nu är jag ledig i två dagar till så jag kan va uppe hur länge jag vill, ikväll 8D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar