tisdag 11 oktober 2011

Nybadad

så nu är det päls överallt...
För jag har nämligen badat Foxy ikväll. Dels för att hon kliar sig så mkt just nu så jag vill få bort allt skit, så förhoppningsvis ska hennes hud lugna ner sig. Plus att hon har börjat fälla så otroligt nu, jag tror jag fick bort en halv hund. Nu luktar hon Aloe Vera, gott gott. Hon är jätteduktig med att stå still, visst, efter andra omgången med schampotvätt tröttnar hon lite och närmar sig karkanten men hoppar aldrig ur.
Det som jag tror hon tycker är jobbigast är när hon ska bli torkad, inte lika populärt. Jag borstade bort ännu mer än vad som tvättades bort. Det måste va skönt att få bort fällpälsen. 
Nytvättad
Mkt av pälsen som borstades bort efteråt
Handduk i botten så att hon inte halkar, och en sån där grej som stoppar pälsen från att rinna  ner i avloppet


 Jag passar på att lägga in en bild på Foxy när vi gick lite "off road" i skogen i eftermiddags..det hann ju mörkna lite grann så det syns inte jättebra.





............
Besöket hos vet. med Baron idag gick ok, han hade dock gått upp i vikt mer än vad vi kunnat ana så vi skämdes en aning men han har ju som sagt inte fått gå några långpromenader sen i slutet på april. Så nu är det hårdbantning för Baron, inge undantag och inge tjuvfuskande med gottis. För att han ska kunna må bra och inte ha ont hela tiden så måste han ner till 40kg och nu väger han 48kg, så med hjälp av spec. fodret ska det förhoppningsvis gå vägen. Men det tar ju ett tag. Knölen/svullnaden han har på tassen är ant. en tumör men eftersom den inte har växt och han inte verkar störas av den ska vi hålla den under uppsikt framöver.
En ny vet.tid om en månad är inbokad så att vi får se i vilken riktning det går åt.
............

Äntligen har vi fått lite bilder från utbildningshelgerna så jag lägger väl upp några nån gång snart när jag har tid. 8D God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar