lördag 1 oktober 2011

För hundens säkerhet

!! ett litet avbrott innan orginal inlägget !!

Jag tror bestämt att Baron, den gamla klumpen, kan va klickerklok. Första gången idag som jag faktiskt tränade med honom.
Och han fattade nästan direkt vad han skulle göra med targetpinnen. Vi har inte kommit längre än så men kanske blir det han som stänger lådan. Men självfallet ska Foxy också klara av det. Men det kommer kanske ta lite längre tid. Vi får se. 8D

Åter till org. meddelenade...
Jag köpte härom dagen ett säkerhetsbälte för hundar.
Då herrn och jag inte äger egen bil brukar vi låna...därför kan det va rätt svårt att använda bur.
Så jag har äntligen tagit mig i kragen och köpt ett bälte så att de kan åka säkert, då sitter "lasten" fast så att säga. Vi har ännu inte haft tillfälle att pröva så jag återkommer när vi väl bilat nånstans med hund.
Det suger att inte ha egen bil, spec. när vi har hundar, men det är så fruktansvärt dyrt, som alla nog är medvetna om.

..hum..Foxy ligger och blänger på mig...jag tror att hon är lite småputt för att jag avslutade träningspasset....eller så är det för att hon inte får ligga i soffan längre. vad vet jag.

God kväll gott folk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar