fredag 16 september 2011

Skenet bedrar

Ja, stackars min lilla tösabit. Foxy är skendräktig..och har varit så i några veckor nu, sen vi kom hem från helgträffen ungefär...men det vägrar ju gå över...så imorn ska vi besöka vår underbara veterinär Jan Frendin på Märsta veterinärspraktik. Tummen upp för dem! Blir väl till att få medicin och jag funderar på om det är värt att så småningom kastrera henne då symptomen bara blivit värre för var gång hon är skendräktig.

Hon äter hyfsat bra nu, men hon är låg, vill inte gå ifrån platsen där hon ligger, piper och gnäller om det finns en boll/pipleksak i närheten(eller om katterna stojar och leker för mkt)... det kommer mjölk från juver som hon ju såklart slickar på så att det stimuleras, hon bäddar överallt där hon ligger.... det började ju med matvägran...trodde ju att det bara var nåt sånt men insåg tillsist att det var mer än så, men  nu äter hon som sagt ok iaf.

Jag passar på att lägga in lite bilder från tidigare och nya sammanhang då jag äntligen orkat ladda upp dem på datorn. Fast som sagt inte världsklass på dem då de är tagna med mobilkameran.
Mina nya schyssta gummistövlar!


Höstbilder



Foxy med sitt fina sele







Och sist men inte minst, lite lörsdagsnöje för vissa tydligen...

Nu ska jag leta upp lagen om hur länge man får ha hund i bur...finns vissa som behöver påminnas/informeras om detta! 8/ 
God natt

3 kommentarer:

  1. En hund som jag hade för många år sen , en dalmatinertik, blev skendräktig varje gång. Hon blev heltossig. Rev sönder allt som hon låg på,pep,ylade,vaktade och var dessutom lätt aggressiv under de perioderna. Veterinären ville aldrig ge henne nåt då det kunde ge biverkningar (iaf på den tiden) så vi stod ut för hennes skull. Hon blev 16 år!! och hur många gånger hon var skendräktig vill jag inte ens tänka på.
    Jag säger bara :ha stort tålamod. Vi fick rådet att dra ner på maten och motionera hehe ja, det är säkert bra men hon var lika "galen" för det.
    Det är tur att i älskar dom så mycket.
    Ulf

    SvaraRadera
  2. Stackars tikar som dras med skendräktighet. Hoppas du hittar något som kan hjälpa henne.

    SvaraRadera
  3. Galastopp får stopp på skendräktigheten. Vår Labbe är steriliserad och det har funkat himla bra i 14 år nu. Har tänkt att sterilisera Jämten för hon blir skendräktig och det är inte ett dugg roligt. Lider med dig.

    SvaraRadera