torsdag 22 september 2011

Dags för helg 2

Ja snart iaf..imorn för att va exakt.
Idag är jag själv ledig...yeay!... behövs...dels för att få vila ut och dels för att hinna med lite grejer innan resan imorn. Känns som att jag bara fokuserat på att Foxy ska bli bättre... vilket hon blir sakta med säkert...mkt piggare iaf... var ju till vet. med henne så nu får hon galastop mot skendräktigheten..och örondroppar mot infektion i öronen..typiskt att allt ska komma på samma gång.

Jag betsäller ju all djurmat och sånt från foderbilen, får det lev. enda hem till dörrn, det fungerar alltid jättebra...tills nu...men det är posten som krånglat. Jag beställde för en vecka sen idag...fick fakturan i söndags, men varorna kom inte förrän idag. Så jag blev lite nervös att jag inte skulle hinna få allt innan helgen. Har dels foder som vi behöver och så testar jag ett belöningsgodis gjort på hjort och fisk....och vet ni va...Foxy älskar det....och Baron med...han drägglade t.o.m på Foxys huvud då hon stod ivägen. Haha.
Men när jag ringde Foderbilen igår för att höra varför det var så sent, så mötte de mig i telefon men bästa service och det skulle t.o.m. skicka en liten "ersättnings"påse foder om paketet skulle ta längre tid än tills idag. Dåligt är att paketet var helt öppet och lite demolerat på sidan av karongen. tänk om vi inte varit hemma..och nån dum granne fått för sig att rota bland våra grejer.

Härligt är också att jag har världens bästa vet. till mina djur. Jag ska få expertis hjälp med lite sjukdomsfrågor. nice.

Dagen ska väl ägnas åt att göra lite köttbullar till Foxy, nu ska jag minsann ha massor med gott och varierat godis att motivera henne med i helgen. 8D Jag får även lite levergodis av min klasskamrat Lena, som är så snäll och tänker på oss. Måste även packa men det tar alltid emot...av nån anledning är det bland det tråkigaste jag vet.

Så nu har jag inte tid att sitta här längre...
Hörs och ses 8D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar