fredag 9 september 2011

Insnöad

Jag vet jag vet, nu har det varit dåligt med uppdatering här från min sida...men på min lediga tid måste jag ägna mig åt pluggandet i form a v läsning, ta fram fakta, ta kontakt uppfödare om lite frågor, mer läsning o.s.v...
nu har jag iaf påbörjat mitt lite lugnare jobbscheama, vilket innebär inte lika många helpannor och bara en helg i månaden, så att jag ska orka plugga också.

Jag längtar faktiskt efter vintern, kanske inte så mkt för min egen skull som för hundarnas, jag älskar verkligen att se dem lysa upp, de kommer ut ur sin dvala och stormtrivs. Och jag tycker faktiskt om snön med, bara man har rätt kläder på sig kan jag vara ute hur mkt som helst. Och i år ska vi prova om Foxy vill bära skaklar och dra pulka efter...vi har nämligen fått en rejäl sådan av min snällaste faster som har bestämt att de inte ska använda den mer...yeay... så vi får börja med att vänja Foxy lite lätt och se om hon fastnar för det...annars har vi den kvar till nästa hund...det är ju ett sånt där super märke..segebaden..nånting...nice.
Vi fick också lite anant smått och gott, bland annat lite spårläggar grejer som vi ska ta oss ann nån gång.

Precis en sån här är det
Baronen är ju på tok för trött i sina ben för att orka med sådant.
Men jag snodde (från jobbet då vi är flera som har hund) faktiskt hem en sådan där boll med hål i som han får klura lite med. Foxy tyckte inte alls den var rolig, men jag ska göra ett nytt försök, tänkte köpa några andra klurar grejer och även till katterna.

I helgen är jag ledig, vilket alltså innebär plugg, måste samla mer fakta om raser, skriva bokrecension och fortsätta på lite skrivande om sjukdomar. Kul kul...

För övrigt rekomenderar jag alla att läsa "Skjut inte hunden". Grymt bra läsning och vettig sådan.

Nej nu blir det lite mys i soffan med herrn, film och godis. 8D

1 kommentar: