torsdag 21 juli 2011

Like clouds on a rainy day

I morse när jag vaknade hörde jag smattrandet av regndroppar utanför. great tänkte jag...bara att byllta på hundarna deras regntäcken....Så fort de ser att jag tar fram dem vill de absolut inte samarbeta, de ligger kvar i sovrummet med husse. Fasen också, då måste jag anstränga mig för att få på dem täckena, den ena värre än den andra, trotsar mig men går tillsist motvilligt med ut i regnet.


Så är fina är dem iaf i sina täcken.

Väl ute går det visst bra, Baron verkar t.o.m. orka med mer idag, trippar lite lätt, ant. för att det inte är lika varmt heller. Baron har nämligen kommit lite till åldern och har lite problem med sina leder, så han får äta grönläppad mussla i tuggtablettsform tillsammans med smärtlindrande också det i tuggtabletter.
Smart som jag är tänker jag bara på att hundarna inte får bli allt för blöta..vilket betyder att jag blir dyblöt, måste komma ihåg att köpa mig ett par schyssta stövlar också. Hittade faktiskt ett par senare idag då jag var till lokala centrumet med syrran och mamma för att kolla runt lite...köpte dem dock inte nu då det är andra saker att prioritera innan löning så här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar