tisdag 19 juli 2011

skillnaden mellan katt och hund..

Efter en lång härlig dag med min vän tillika systerdotter crazyoldcatlady är jag nu hemma med flocken igen, herrn sitter bakom mig och lirar dataspel, har en katt i knät, den andre sniffar frisk luft genom den öppna springan i dörrn och hundarna slöar på golvet i hall och sovrum. Då jag just igår påbörjat min fyra veckors semester känns tillvaron lite extra speciellt.

Igår när jag hade skrivit mitt första inlägg på bloggen och just hade lagt mig för att sova hör jag Baron lägga sig i sin biabädd(går några varv runt innan han tillsist lägger sig ner med en dunns)...kort därefter hör jag honom morra...jag tänder lampan för att bekräfta min teori...och mycket riktigt, där ligger katten Oden vid Baron och försöker kela med sin bästa polare. Det tråkiga här är ju då att Baron inte är riktigt lika entusiastisk över den mer påtvingade vänskapen. Men han är också för snäll för att skrämma iväg Oden så det enda han gör är att morra några gånger tills jag, räddaren i nöden, lyfter bort katten till sängen istället...då Oden antingen är för dum för att fatta vinken eller för nonchalant för att bry sig...
Jag var för trött för att komma på tanken att fota händelsen men har vid ett annat tillfälle lyckats ta den här bilden då Baron faktiskt utnyttjade läget och använde Oden som sin kudde.


Det säger ju allt om hur olika det två djurslagen är. punkt.

1 kommentar: