lördag 8 september 2012

Höstligheter

Äh jag och bloggande verkar ha svårt att gå ihop just nu, antingen är det för mkt saker som händer att jag inte har tid att skriva eller så är det för lite att jag inte har nåt att intressant att skriva. Det är iaf dagens sanning.

Men, oj ja jag skrev ju sist allt roligt jag och hundarna skulle göra...lite ändrade planer blev det tyvärr. Siberian husky-dagarna blev till mig förtvivlan INSTÄLLT så inte kunde vi ha roligt med andra huskys inte. Men det får helt enkelt bli nästa år om det passar sig.

Jag tog Loke med mig till Norberg på kantarellsöket då Foxy bestämde sig för att börja löpa. Typiskt men Loke var duktig. Så med lite träning ska vi nog kunna hitta nån kantarell tror jag.

Snart stundar iaf Åre-trippen, ska bli så kul att få testa på att dra med Loke, se om han tycker om det, jag vill iaf ha nån dragmerit på honom då jag vill ha honom i avel nån gång, sen så klart vore det roligt om vi kan träna med honom regelbundet så han får utlopp för sin dragvilja, för den saknar han inte iaf. Nån uställning har det inte blivit ännu, mest för att han är i sin "härliga" unghundperiod och jag inte riktigt har det tålamod man kanske borde ha. Så just nu blir det mest koncentration på att bara vara. Extra uppe  i varv nu när Foxy löper också.


Jag hann iaf med att träffa Lokes förre ägare M och Luna tidigare i somras och det var ett kärt återseende för syskonen. Hon hade även med sig Mitsy, en border collie blandning, hur go som helst.

 
 Mkt lek och bus blev det.

 
 Loke var inte super pigg på att simma, fick lyfta i honom men han simma raka vägen upp till bryggan igen.

 En härligt varm dag med härligt sällskap. Synd bara att vi har haft svårt att få ihop till en ny träff, vi går lite om varann i jobb och annat.
Men snart kommer det väl ett nytt tillfälle.






Jag har även hunnit åka upp till Gävle för att träffa min vän K (också hon utbildar sig till hundpsykolog via Hundsteg) och shiban Lipton. Det första Loke gjorde var att skälla ut Lipton direkt på tågstationen så att allas blickar vändes mot oss och trodde han var galen. Men i själva verket var han BARA något för exalterad att få träffa Lipton, trodde att han skulle få leka lika mkt som med sin syster. Så blev inte fallet, Lipton har lite svårt för Lokes framfusighet om man säger så. Men vi fick en lång och myggig promenad i skogen. Och lite kort och diffus träning däremellan och Loke letade upp alla Liptons ben och åt upp dem.

Och idag är det K och Lipton som kommer till oss för lite sällskapande.
Så ska jag försöka komma ihåg att ta nån blid också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar