torsdag 13 september 2012

Ska vi leka?

Tok Loke fick äntligen leka med shiban Lipton igen. Och den här gången rätt mkt, K och Lipton kom till oss i söndags vid tretiden på eeftermiddagen. Vi möttes utan för dörren och Loke började självfallet skälla ut dem, men lika glad för det. Det som var kul den här gången var att Lipton faktiskt blev uppriktigt glad att se Loke. Han skällde sitt "gladskall" och drog bak öronen och vifta på hela bakdelen. Roligt!

Vi tog en hyfsat långpromenad och sen åkte vi till Mc Donalds, plockade upp lite mat, drog vidare till den lite störra hundrastgården vid centrum. Väl där fick Loke äntligen äntligen leka med en, den här gången, mindre skeptisk Lipton. 

Tråkigt nog var det bara de här två bilderna jag tog. Och med min skitkamera i mobilen, har inte skaffat mig en sådan där smartphone ännu vet ni, jag är kvar i den gamla tiden än så länge. 
Men kul att det, men då Loke har energi som få, fanns det inget stopp, så vi fick lugna ner honom så att Lipton fick va ifred en stund. 


Ehm jag tror inte heller att jag skrivit om att jag blivit hundbiten, av just shiban här ovan. Det var totalt mitt eget fel och nu har jag lite psykiska men därefter. På en utbildningshelg, jag och Loke vilade inne på rummet, så kommer K och Lipton in, hundarna börjar leka och jag, utan att tänka på vad jag faktiskt gör, drar bort Loke i nackskinnet då han står lutad över Lipton... pang så var där ett hundslagsmål framför mig. Jag, som sitter på madrassen på golvet, ansiktet lagom i höjd med huggande käftar, föser undan Loke med ena armen för att i den andra bli biten av lilla shiban. Och fy satan va ont det gjorde. Som tur var hade jag två långärmade tröjor på mig och det blev ett "cleant" hål på underarmen. Mina snälla kamrater kommer till undsättning och vi får såret rengjort och bandagerat. Jag och K gick ut med hundarna så att alla fick "lufta" av sig lite och då släppte chocken....böl i nån minut och sen kunde jag samla mig igen. Hundarna hade skakat av sig allt, säkert i samma stund som "bråket" var över och nosade omkring som vanligt. 

Ja inget behövdes sys och ingen spruta togs då jag tog en när jag va tio och de sa att då ska jag va skyddad ett tag till iaf. Men jag åt antibiotika för att stoppa en ev. infektion. 

Men jag har blivit mer nervös nu när mina hundar träffar andra hundar, även när de leker med varann är jag på min vakt. Vilket jag är medveten om att det inte är bra. Jag blir lite för tjatig och det kan leda till att jag stressar upp hundarna och då är det lätt att en "fight" startas. Men jag jobbar på det. Det är lättare när vi är på öppna ytor där jag vet att de kan springa fritt. 



På lördag ska vi träffa M med Luna och Mitsy igen, då ska vi nog åka till hundöarna på Drottningholm. 
Nästa helg blir det Sulviken och Musherskolan. Ser jag fram emot! 8)  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar