lördag 14 juli 2012

Roligheter

Härliga sommar...nja jag vet inte riktigt, vädret kan inte bestämma sig och jag jobbar rätt mkt. Både för- och nackdelar med sol och både för- och nackdelar med regn. Men osjälvisk som jag är tänker jag på mina hundar först och tycker därför att det kan va lite mulet, behöver ju inte regna så mkt dock. Regniga dagar är iofs bra för mitt jobb, och med tanke på hur mkt jag jobbar så får det hellre vara tråkväder än soligt badväder när jag tittar ut genom fönstern.

Men det var ju icke vädret jag tänkte skriva om..utan allt kul jag ska göra med hundarna och allt pluggande om hundar jag ska fortsätta med;

I augusti är det planerat att åka på Siberian husky dagarna helgen den 24-26e.
Det blir jag och Loke som åker, med Lokes förre ägare M och Lokes syster Luna. Vi ska tälta, och jag är inte den som tältar normalt men vad gör man inte för sina hundar. Spännande värre ska det bli iaf.
Men för min och Lokes del kommer det inte bli så mkt dragaktiviteter då vi senare i september ska upp till Åre och Sulviken för att lära oss allt om just drag. Det blir Mucherskolan via Hundsteg, längtar så.

Också i augusti, tar jag med mig Foxy till Norberg igen då det är dags för Kantarellsöksinstruktörutb. att ta plats. Förhoppningsvis så löper hon INTE då. För jag vill så gärna ha med min lilla tös. I oktober blir det spåraktiveringsinstruktörutb. i Enköping, med Foxy och sen i november sätter hundterpaueten igång som håller på ett år typ.

Jag har mkt att se fram emot. Men det lär bli tungt med pluggandet också med tanke på att jag jobbar samtidigt. Som jag gjorde med instruktörsutb. och det var nästan så att jag inte hann med. Men skam den som ger sig.

Nu blev det inge bilder men hoppas det går ann iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar