torsdag 3 november 2011

Nosarbete

Det blev som jag skrev igår, jag och herrn gick på förmiddagen ut för att lägga spår till hundarna...jag la mitt personspår på det stället jag tänkt ut tidigare, och fasen va bra det gick. Vi väntade väl en halvtimme ungefär innan hundarna fick spåra och Foxy klrade det bra. Hon gick inte exakt i spåret men då det blåste lite idag tror jag att det flyttat på sig lite, men hon var uppspelt och glad. Baron gick sitt spår galant men med lite ointresse tyckte herrn, kanske gör vi det för lätt för honom?.... Som belöning för Foxys del fick hon leda mig runt i skogen, det gick upp och ned, över och under stockar, runt stenar, ja you name it. Så stannade vi till vid vår "tränings"bänk och klickade lite, vilade och fortsatte sedan runt i skogen lite till. Härligt vill jag mena.

Efter det har jag bara ägnat mig åt raskunskapen, skrivit en hel del och mailat en massvis med uppfödrare om spcifika frågor..och förvånad som jag blev, har jag redan fått 6st svar, varav 2 var om samma ras. Så jag har hunnit skriva klart 2 och ska fortsätta på söndag så att jag blir klar med minst 2 till. Totalt är det ju 11 raser jag ska skriva om, det är ju en del men det går rätt fort bara man kör igång. Har ju påbörjat några redan innan jag fått svaren från uppfödare så det är bara att kompletera.

Imorn blir det tyvärr en helpanna på jobbet 11-22 så jag får fullt upp där, men lördagen bjuder på roligheter då syster M med ungar hälsar på hos mamma och pappa, så hela dagen kommer att spenderas där, med lekar och ståhej.

Nu är det sovdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar